ورق فولادی طلا چیست؟ کاربردها و مشخصات
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


ورق استیل طلا یکی از ورق های تزئینی استیل ضد زنگ با روکش طلا روی سطح می باشد. این تخته معمولاً برای مصارف تزئینی استفاده می شود. جنس ورق فولادی طلا از جنس استنلس استیل است.

به طور کلی ورق فولادی به دو گروه تقسیم می شود. ورق فولادی طلا صنعتی و تزئینی و انواع ورق استیل طلا از جمله ورق استیل طلای درخشان، ورق استیل طلای مات، ورق استیل طلای خش دار، ورق استیل طلای طرح دار و ورق نازک استیل طلا و همچنین کاربردهای طلا را خواهید شناخت. در هنگام خرید انواع ورق استیل طلا از این اطلاعات استفاده کنید و خرید بهتری داشته باشید.

شرکت بازرگانی پولاد انواع قطعات فلزی را در اندازه های مختلف و با توجه به نیاز شما عرضه می کند. برای اطلاع از قیمت انواع فولاد و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

ورق طلا چیست؟ https://steelkhani.com


فویل طلا نوعی فویل رنگی با روکش طلا است. انواع ورق استیل طلا در ورق استیل دکوراتیو گنجانده شده است و علاوه بر رنگ طلایی، رنگ های رزگلد، آبی، قرمز، مشکی و برنزی موجود می باشد. قرار دادن یک لایه طلا بر روی صفحات فولادی نه تنها ظاهر زیبایی به شما می دهد. این به نوبه خود، عمر مفید ورق فولادی را افزایش می دهد و مقاومت آن را در برابر خوردگی افزایش می دهد.

انواع فولاد طلایی با ظاهر زیبا و مقاومت در برابر خوردگی به طور گسترده ای برای مصارف تزئینی و تزئینی از جمله نمای داخلی و خارجی ساختمان ها در تولید لوازم خانگی و اقلام تزئینی استفاده می شود.

ویژگی ورق فولادی طلایی

ورق استیل طلا ظاهری زیبا و جذاب دارد و در موارد تزئینی کاربرد فراوانی دارد. ورق استیل طلا یکی از ورق های استنلس استیل است زیرا از فولاد ضد زنگ ساخته شده و برای ساخت بدنه انواع لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی استفاده می شود.

استفاده از ورق استیل طلایی در بدنه لوازم خانگی باعث عدم پوسیدگی این محصولات در هنگام قرار گرفتن در اطراف بخار و رطوبت و عمر طولانی این لوازم می شود.

صفحات فولادی طلا چگونه ساخته می شوند؟

برای تولید انواع ورق های فولادی طلا مراحل ساخت آلیاژهای فولادی انجام می شود و در مرحله آخر سطح ورق با مواد و رنگ های لازم پوشانده می شود. PVD و عنصر تیتانیوم برای پوشش ورق طلای فولادی استفاده شده است.

با توجه به تشابه فرآیند تولید ورق فولادی طلا به ورق فولادی الماس، ورق استیل طلا دارای مشخصاتی مشابه ورق فولادی الماس بوده و در برابر خوردگی و خوردگی مقاوم است. علاوه بر این به دلیل روکش طلایی روی سطح فولاد، سطح ورق سخت و بادوام است.

فرآیند تولید ورق فلزی طلا

همانطور که گفته شد، یک لایه رنگی روی ورق فولادی ضد زنگ که با پوشش فلزی روی سطح آنها ساخته شده است، ایجاد کنید. فلز مورد استفاده در این مرحله بر اساس رنگ نهایی مورد نظر متفاوت خواهد بود.

فرآیند پوشش ورق های فولادی طلا معمولاً به روش PVD انجام می شود. فرآیند PVD یک فرآیند نسبتاً گران است که در آن ورق‌های فولادی با استفاده از بخار فیزیکی در یک محفظه خلاء پوشش داده می‌شوند. با توجه به هزینه بالای این فرآیند، قیمت ورق فولادی طلا نسبتاً بالا است و هر چه کیفیت پوشش تولید شده بر روی آن بیشتر باشد، قیمت ورق استیل طلا نیز بالاتر می‌رود.

به منظور ایجاد رنگ طلایی در سطح ورق فولادی، فلز تیتانیوم به روش PVD روی فولاد پوشش داده می شود. مراحل ساخت انواع ورق های فولادی طلا به شرح زیر است:

آلودگی ها را از داخل ورق فلز پاک کنید

صفحات فولادی را در محفظه خلاء که گاز آرگون وجود دارد قرار دهید

فلز تیتانیوم را داخل محفظه قرار دهید تا یک پوشش تیتانیوم روی سطح صفحه فولادی ایجاد شود

با اعمال اختلاف پتانسیل زیاد در محفظه خلاء

بمباران سطح فلز تیتانیوم با استفاده از گاز آرگون (در این حالت به دلیل آزاد شدن و قرار گرفتن اتم های تیتانیوم روی سطح ورق، رنگ طلایی ظاهر می شود.)

انواع ورق استیل طلا

ورق های فولادی طلا با توجه به شرایط سطحی به پنج گروه ورق های فولادی طلای مات، ورق های فولادی طلای جلا داده شده، ورق های فولادی طلای خش دار، ورق های فولادی طلای طرح دار و ورق های فولادی طلای نازک تقسیم می شوند. انواع مختلف سنگ سنباده کاربردهای متفاوتی دارند.

صفحه فلزی طلای مات

کاغذ متالیک مات طلایی همانطور که از نامش پیداست ظاهری مات و غیر براق دارد. ورق های فلزی طلای مات به دلیل ویژگی های خاصی که دارد گرد و غبار کمتری از خود نشان می دهد و به همین دلیل از بیرون ساختمان و همچنین دیوار آسانسور استفاده می شود. امروزه استفاده از ورق فلزی مات طلایی اهمیت بیشتری دارد. زیرا صنعتگران تلاش می کنند تا زیبایی و دوام را ایجاد کنند و در عین حال عیوبی مانند گرد و غبار، خط و خش و سایر آسیب ها را پنهان کنند.

ورق استیل طلای جلا داده شده

این ورق فولادی که به ورق فولادی طلای براق یا ورق فولادی طلای آینه نیز معروف است، ظاهری آینه مانند دارد که نور را منعکس می کند. در مقایسه با سایر انواع فولاد طلا، ورق استیل طلای صیقلی بیشتر در کارهای تزئینی استفاده می شود و قابلیت بازتاب نور از سطح آن باعث محبوبیت آن در میان طراحان تزئینی، آسانسورسازان و طراحان سازه های مذهبی مانند گنبد و گنبد شده است. به دنبال فولاد صیقلی یا آینه ای بیشتر باشید.

ورق فولادی طلایی خراشیده

ورق فلزی طلای خراشیده شکلی از ورق فلزی طلا با سطح غیر بازتابنده و خطوط افقی یا عمودی است. خطوط روی ورق خراشیده بلندتر از ورق تخت است و در نتیجه ورق فلزی طلای خراشیده در موارد خاصی که نیاز به انعکاس نور از دکوراسیون یا سازه نبود استفاده می شد.

ورق استیل طلا طرح دار

صفحه فلزی طلایی رنگ شده دارای طراحی منسجم و یکدستی است. این نوع ورق طلا در زیبایی کاربرد زیادی دارد و وجود این نوع نقوش بر روی صفحه فلزی طلا اثر انگشت، خط و خش و اثر انگشت را پنهان می کند. هتل ها، رستوران ها و استراحتگاه های مجلل از این نوع ورق طلا استفاده می کنند.

صفحات نازک استیل طلایی

ورق فولادی نازک طلایی بخشی از ورق فولادی با ضخامت کمتر از 1 میلی متر است.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: